Min fina blomma

Något som jag verkligen önskar att jag hade är gröna fingrar. Älskar att ha mycket växter, gröna blad och sånt som gör att hemmet blir mer levande. Men tyvärr dör mina växter på löpande band. Jag går och köper nya och lovar mig själv att "nu ska jag ta bättre hand om dom" men så dör dom iallafall några månader senare.

Är det en växt som ska ha mycket vatten eller lite vatten, jag lyckas alltid göra fel. Antligen torkar dom ut, eller blir övervattnade och ruttnar. Jag är hopplös.

Nu senast kan jag dock skylla på min man. Mina två sista levande krukväxter dog när jag var bortrest några veckor i Norrland. Blev dock inte speciellt förvånad. Hade t.o.m. blivit mer förvånad om dom hade levt när vi kom hem igen.

Häromdagen fick jag en jättefin blomma/växt av Mimo och hennes mamma när dom kom till oss. Åh så vacker den är!

 

Men nu måste jag väl gå en kurs för att kunna ta hand om den. Dessutom ska vi, InshAllah, snart resa bort allihopa. Hur ska det gå då?

Makens bror hade ett förslag idag när han var här. (Han bor hos mamma ännu). Jag kan komma hit och vattna den. Ge mig nyckeln bara! ... hahahaha! Bra försök ;)

------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0