29 december

Dagarna bara rullar iväg. Snart är det nyår också!

Häromdagen var min kusin och hennes familj här och hälsade på. Eftersom vi kände oss ganska nöjda med julmaten blev det pajbuffé istället. En stor sallad och hembakat tunnbröd till. Det blev riktigt gott!

Igår var jag till stan och hälsade på några kompisar. Jag själv, alltså utan barnen, annars brukar dom ju alltid följa med mig. Det var ganska skönt faktiskt att hälsa på kompisar utan barnen. Hur roligt det än är att ha dom med så känns det som att man inte hinner fördjupa sig i något samtal. Särskilt när barnen är små är det ju lätt att det händer något. Sen vill barnen också fråga saker, hur gammal är din mamma, var bor din mormor och sånt...

Jag och en till tjej var barnfria och den tredje har inga barn. Efterråt reflekterade vi över hur mycket vi hade hunnit prata. Annars när vi träffas så blir det mest kring barnen. Blir väl så när man har småbarn. Men nu blev att vi hann prata en massa minnen från när vi var mindre. När vi gick i högstadiet och umgicks hela dagarna och när vi väl kom hem så satt vi och pratade i telefon också flera timmar. Och så en massa prat om vad alla gamla klasskompisar bor och gör. Facebook är ju helt fantastiskt. Där kan man ju t.o.m. få veta vad dom äter till middag dag efter dag konsaterade vi ;)

Idag har jag planerat en trerätters middag till nyårsafton. Jag och mamma har varit och handlat men har kommit på några saker som vi måste köpa imorgon också.


-------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0