Slask och vita stövlar

Vad är det här? Snart ska vi åka till Norrland men just nu verkar det som att det är vi här nere i Skåne som har mer snö. Ska det inte vara tvärtom? Idag har det varit en riktigt hemsk dag. Ja faktiskt, inte alls rolig. Har snöat och blåst massor. Har plumsat oss igenom allt snöslask som blir när man häller några kilo salt på alltihopa. Och nu är mina f.d. svarta stövlar vit flammiga istället.

Har varit iväg till svärmor för att hälsa på henne efter operationen men man vill egentligen inte alls gå ut utan bara stanna inomhus när det är sånt här. Imorgon ska vi vila upp oss hade jag tänkt. Sovmorgon blir det först för barnen har börjat bli förkylda så ska låta dom vara hemma ifrån dagis och skola.

Hörs!

--------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kom till Stockholm, här ligger snön nyfallen, vit och luddig som bästa dunblostret och gör att allt känns gott, mjukt och faktiskt varmt - hur underligt det än må låta.

2010-12-03 @ 09:13:33
URL: http://www.lisabloggar.se
Postat av: MammaMarie

Ja jag fattar inte heller något... nog trodde jag att man skulle vara befriad ifrån detta snödjup när man besvärat sig om att flytta ända ner hit till Malmö!!! Grrr!!! Man blir riktigt sur. Fast ungarna tycker ju det är roligt förstås.



Jag hörde från mamma (i Boliden) att de har ungefär lika mycket snö som oss. De brukar ju ha MASSOR den här tiden på året. Och vi brukar inte ha något här denna tid. Jag gillar inte dessa förändringar :(!

2010-12-04 @ 13:47:49
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0