Foul

Idag har jag gjort en favoritfrukost - Foul. Tänkte dela med mig av detta eftersom det är väldigt gott och mättande.

Till detta behöver man: en burk foul (favabönor) citron, olivolja, bladpersilja, lök och tomat.



Brukar köpa favabönor på burk ifrån Willys, märket Al Wadi Alakhdar (den på bilden), dom är kanske lite dyrare än de andra billiga märken men mycket godare! (Ingen smak av konserveringsmedel eller andra konstigheter)

Favabönorna brukar jag hälla med vattnet och allt i en liten kastrull och låter dom koka upp, mosar dom sen i kastrullen (med ett glas eller med en mixer). Sen häller jag på en halv citron ungefär och så låter jag vattnet koka bort lite så att det blir en bredbar konsistens...  

Hackar bladpersilja, lök och tomat. Breder ut bönröran på en tallrik och lägger på alla hackade saker ovanpå.



Sen häller man bara på med lite olivolja ovanpå alltihopa, klart! Äts med arabiskt bröd (eller något annat bröd som man gillar).

---------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Fatima

Åh gott!

2010-07-26 @ 17:24:36
URL: http://fatimajohansson.se
Postat av: umm

intressant blogg ska nog testa det här receptet i dag. Har precis likadan burk här hemma. :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0