Mot Rosengård

Idag har barnen cyklat och jag promenerat till Rosengård. Till makens syster. Den vägen är en favorit eftersom det är cykelväg mest hela tiden (inga snabba farliga bilar för mamman att oroa ihjäl sig för) och för att det finns en massa saker att se, och köpa, på vägen.



Mot Rosengård!



Snart officiellt i Rosengård. Gillar citatet från Zlatan "Man kan ta en kille från Rosengård. Men man kan inte ta Rosengård från en kille." Två cykelkillar på väg in i tunneln.



Bokalerna på Bennets väg. (Affärer som ligger i anknytning till varsin lägenhet) Perfekt för en vätskekontroll. Riktigt varmt och soligt var det idag! Soso ville vi skulle köpa med oss vattenmelon hem också, men den hade jag ingen lust att bära omkring på.



Snart framme vid vårt mål. Ramels väg. Var ända bort till kolonilotterna och fick med mig en påse [rihan] . Har inte klurat ut vad den heter på svenska än? Satt ute och fikade framför svägerskans hus medan barnen cyklade omkring ännu mer på gården. Mycket cykling idag, verkligen.

-----------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Ilona

Vi har oxå sånt på vår koloni,men jag vet inte heller vad det heter på svenska......Ingen som jag frågat vet heller. Vi får klura på det=)

2010-07-20 @ 07:53:14
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: M

På svenska betyder rihan basilika :)

2010-07-20 @ 20:44:30
Postat av: Camol

M

Åh tack! Jag har funderat nu på om det är samma som thaibasilika.

2010-07-23 @ 00:07:37
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0