En helt vanlig måndag

Idag var jag med barnen till dagis. Dom älskar att vara där och träffa deras kompisar så dom var bara glada över att gå dit... än fast jag inte har något vettigt för mig om dagarna nuförtiden.

Blir så himla varm i mammahjärtat när jag ser hur flera av deras kompisar kommer emot dom när dom kommer "åh, heej, jag har saknat dig" och ger dom en kram. Annars ät det väl något som jag som många andra föräldrar oroar mig för. Att något av mina barn ska bli mobbat eller utstött. Men jag tror och hoppas att jag uppfostrar två snälla men starka barn som har lätt för att få kompisar och inte låter sig bli trampad på. 

Var och tränade istället med min mans brors fru. Finns det något namn för detta kanske? Lyckas alltid krångla till det. Inte svägerska väl? Nåja, sen blev det hem och förberedde middagen. Ikväll har vi passat på att vara ute eftersom det var någorlunda fint väder.

Cyklade iväg till makens brors fru (samma som innan) och passade på att kompensera upp för alla förbrända kalorier från förmiddagen. Hm. Ja fikat hade man kanske kunnat hoppa, men men. 

 

En fyraåring på cykeltur. Ibland viker man in i nån buske för att kolla på nåt intressant.

-------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0