Midsommar

Igår åkte vi till mina föräldrars kompisar. Dom har umgåtts långt innan jag själv föddes och det är en oskriven regel för mina föräldrar att åka till deras sommarstuga varje midsommar. Även om dom bor långt ifrån varandra och inte heller pratar i telefon så ofta så vet dom var dom ska på midsommar iallafall.

Åt en massa god mat från att vi kom dit tills att vi åkte hem (idag) så nu behöver man inte äta på några dagar åtminstone... Borde man tycka. Konstigt nog blir man ändå mer hungrig bara för att man varit van att mata magen nonstop. Måste nog försöka gå och träna någon dag kanske.

Sommarstuga var det ja, med allt vad det innebär. Utedass! Hade nog drömt att dom hade installerat en riktigt toalett, för det hade dom inte alls. Allt var som jag minns när jag själv var liten och var där. Soso är en riktig storstadsbo märkte jag. När vi kom in på dasset råkade han titta ner i hålet... Han skrek rakt ut och vägrade sätta sig där. Hehe. Nåja, skogen är stor som tur är ;)

Idag har det varit blåsigt och kallt som en äkta svensk sommar. Usch. Och jag som brukar skryta nere i Skåne att "i Norrland där blåser det vääääldigt sällan". Eller hur. Bara andra dagen vi är här blåser det isvindar som aldrig förr.

Imorgon ska det bli fint så det har jag stora förhoppningar på nu. Jag har bjudit in några gamla klasskompisar från högstadiet på myspys, grillning och sånt. Alla har två barn var, småbebisar eller 1-åringar så mycket småbarn kommer det bli. Hoppas vi kan vara ute. Ska bli roligt att träffa tjejerna som vi brukade hänga med i högstadiet. Räknade efter att det var 12 år sedan vi gick ut 9:an. VA? Min mamma fick en liten chock också.



Midsommarbild. Kl 00:45. Månen går upp över bergen. Har blivit en naturfotograf tydligen. Kunde inte låta bli. Nu ska det alltså bli mörkare tider, men det dröjer ett tag till innan vi har en skymning här uppe.

-----------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Wow! Man blir riktigt sugen på att åka upp när man läser om din resa upp. Och det där med utedass också, underbart! Fast ännu underbarare när man får resa därifrån igen, till en normal toa....



När jag och min dotter åkte upp så gick vi på McDonalds i Skellefteå efter en lång dag på stan. "Men MAMMA titta!! Det ser ut precis som i Sverige!!" sa hon glatt :)! Alla dom restaurangerna ser ju liksom likadana ut. Och för mina barn har det varit stor skillnad på Sverige och Norrland - då man ju hör på ordet norrland att det handlar om ett land ju....helt logiskt alltså...

2010-06-27 @ 18:37:23
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Camol

MammaMarie

Ja, charmen med utedass försvinner väl så fort man måste dit ;)



Va gulligt! Ja ibland tycker jag också att Norrland och Malmö känns som två olika länder.

2010-06-28 @ 00:30:04
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0