Onsdag

Lägesrapport. Idag regnar det förfullt. Känner mig ganska nöjd över att vi verkligen tagit vara på dagarna när det var fint väder. Igår efter middagen cyklade JomJom och jag till min mans bror och hans fru och satt och fikade ett tag. Storebror ville mycket hellre följa med pappa till en liten svettig träningslokal för att vara med på hans träning. Hehe, nåja han börjar bli stor ju och det klart pappa är roligast att vara med.

Jag har tydligen semester hela sommaren. Pratade med en tjej ifrån Sveriges Radio om hur det är att söka jobb med slöja. Jag tycker ju i mitt naiva jag att mina erfarenheter och personlighet ska vara viktigare. Det som finns innuti huvudet, inte vad som finns utanpå huvudet? Men fick alltså inte jobbet jag hoppats på. Dock var det för att de fått lov att minska på personalen p.g.a. ombyggnationer och sånt. Men det känns ändå surt och det klart att man undrar ibland vad som snurrar runt i en arbetsgivares huvud när man kommer till intervjun med slöja... Tack och lov att jag har en hårt arbetande man som kan ta extra pass så att hans fru kan vara sommar-hemmafru :)

Idag ska jag boka biljetter så att jag och barnen åker upp till mormor och morfar några veckor i sommar. Det ser vi fram emot!

Nu ska jag gå och klippa mig. Tyvärr blir det ingen före och efter bild. Men nu vet ni! 

Hörs! 

----------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0