Jag vill ha burka

Mamma jag vill ha burka! Idag hackade jag lite grönsaker till middagen. Gott! Barnens favorit är "burka" Ja, gurka alltså. Låter lite roligt när Jomi säger att han vill ha burka. Är man muslim så tänker man ju inte först och grönsaken med liknande namn.



Var och handlade idag på AllFrukt efter att jag lämnat barnen på skola och dagis. Kl 8,30. Tidigaste storhandlingen någonsin. Och det var som en dröm! Personalen var så trevlig, det blev min tur direkt i köttdisken. Hann inte ens ta en kölapp innan kvinnan som jobbar där mötte mig med ett Sabahalsheeer! (Godmorgon) I kassan gick det riktigt snabbt också eftersom de få andra som var där bara hade några saker i sina korgar. Inga fullastade kundvagnar så långt ögat kunde nå. Förutom min då.

Några andra dagens reflektioner. Måste kanske gå till en logoped med Jomi om han inte snart snart blir mycket bättre på att tala längre och mer utveckalde meningar. Han är ju 4 ½ år nu. Försöker påminna honom och få honom att utveckla "Mamma e'få burka" till "Mamma kan jag få gurka". Han kan ju bara han vill egentligen, men han använder inte dom där utfyllnadsordet iallafall. Måste kanske få mera tips ifrån någon som vet vad dom talar om...

---------------------------------------------------------------------------



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Nämen vadå logoped??! Jag ÄLSKAAAR när barnen inte talar helt rent. Njut utav det så länge de varar. Leila kunde inte säga "R" ordentligt, jag tror tills hon blev 6 år eller så. Då satt hennes storasyster och undervisade henne hur hon skulle göra - och det lyckades! Jäkla unge, jag ville ju att hon skulle fortsätta vara bebis länge, länge... :)!



Men det är klart, det kanske är annorlunda om de har svårt med hela meningar. Men tror du inte att du ska vänta lite i alla fall? Jag är ju ingen expert, så mig ska du ju inte lyssna på, men jag tycker ändå det låter rätt så normalt.

2010-11-17 @ 00:31:58
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Camol

MammaMarie

Ja jag vet inte, det var hans fröken på dagis som sa att dom funderat på om han borde få någon professionell hjälp. Men jag hoppas också att det ska lossna av sig själv.

2010-11-17 @ 12:17:11
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0