Mera färgrik mat...

Hej vänner! Hoppas ni överlever kylan. Fick en mindre chock när jag gick ut idag, minus 8 grader! Kallaste hittills. Pratade med mamma och pappa häromdagen och dom hade 18 minus. Så klaga ska man väl inte egentligen... men neej, nu räcker det! Eller vadå räcker, snart ska vi dit upp till norra delen. Hurvens va kallt det lär vara!

Barnen stod för matlagningen här idag.



mmm, mums. Blå och grön spaghetti och chockrosa och orange köttbullar. Nej det är inte mitt färgpulver som varit framme. Utan helt vanlig play-doh. Fast en dag när dom lekt med leran fattades det en färg. Jag brukar ju få den stora äran att reda ut färgerna och sortera tillbaka dom i sina burkar igen. Men en burk hade ingen lera.

Började faktiskt tro att dom ätit "maten" på riktigt. Men jag tror att dom helt enkelt blandat ihop den med en annan färg. Knådar man ett tag så blandar sig ju färgerna riktigt fint och man kan inte längre ana att det varit två olika färger från början. En annan burk hade också ovanligt mycket lera så jag hoppas att den är där. Jag tror inte heller att leran smakar så gott faktiskt. Idag blev det lite väl naturtroget när dom hämtade bestick t.o.m. så att Jomi av farten fick in en köttbulle i munnen men efter några grimaser åkte den ut lika snabbt.


----------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0