Risgrynsgröt

Ikväll har jag gjort en laddning risgrynsgröt. Tomtegröten även kallad risifrukti här hemma. Favoriten och perfekta mellanmålet!
 
Gör man en laddning och har i kylen är det ju väldigt enkelt att bara ta fram en skål, värma lite om man vill det, och lägga favoritsylten på.



Bildbeviset på vad jag har ägnat mig åt ikväll.

Det tar ju lite tid att göra den (en timme?). Men väldigt mycket billigare än att köpa små förpackningar för 10 kr styck. 

Den som väntar på nåt gott... Och för att inte äta oss trötta så blir det inte med kanel och socker innan jul - utan bara sylt!


-----------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Vad smart du är som lagar själv. Jag brukar oftast köpa färdig gröt - när jag hittar 1 kg för 10 kr, som Lidl brukar ha. Vilket f.ö. är det enda jag egentligen brukar köpa på den affären. Jag tycker det är helt prisvärt, faktiskt. Men hemlagat är ja ALLTID bäst!

2010-11-08 @ 16:12:38
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Camol

MammaMarie

Ja hemlagat är bäst! Då vet man vad som är i. Inte en massa konserveringsmedel och E nummer som man inte har en aning om vad det är.

2010-11-08 @ 19:44:00
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0