Språkbegåvad

Hej vänner hoppas allt är bra!
Har haft noll blogginspiration senaste dagarna. Känns lite uttjatat att skriva att jag lagat mat och tvättat, as usual. Iallafall. Har köpt två fina tröjor till pojkarna som jag tänkte visa upp. Gillar att matcha dom, fast ändå inte exakt samma...



Ibland undrar jag om Soso är ett språkgeni... eller så har han bara bra minne. Vi har sett filmen "Bilar", men det var ju ganska länge sen nu. Särskilt i ett barns perspektiv där det var jättelänge sen vi kom hem ifrån semestern (en månad sen). Även om han lärt sig bokstäverna så står det ju på engelska. När han fick sin tröja utbrast han "Åh kungen" precis som att han kunde läsa. Jag minns inte ens att den bilen kallades så.

Det fick mig att minnas när han var ca 3 år och jag hade köpt nya flingor hem. Jag hade inte berättat namnet på dom utan sa bara flingor. Men när han fick syn på paketet så sa han "Cheerios!"
Snacka om att jag blev snopen! Jaa!... va? Kan du läsa?
Men den gången hade han nog sett dom på reklamen på TVn kom vi på. Annars hade det varit ganska häftigt, min 3-åring kan läsa! 

Föresten så blir barnen väldigt spåkligt berikade av att gå i multi-kulti skolor. Innan var hans bästa vän ifrån Bosnien och lärde honom några ord på bosniska. Nu lär han mig ord på kurdiska, portugisiska och kinesiska. Inte illa!

--------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0