Sverigedemokraterna

Alla ska väl ha någon åsikt om dom så här kommer min!
Min uppfattning är att dom vann många röster för att dom som enda parti (rätta mig om jag har fel) ville reglera invandringen. Dom hade knappast fått så många röster om dom andra partierna tagit upp frågan mer. För låt oss erkänna att invandringspolitiken i detta land inte fungerar särskilt bra. Men Sverigedemokraterna vill ju inte bara reglera eller begränsa invandringen, dom vill ju skicka hem dom som redan bor här också! - "Med morot och piska". Och "En muslim kan inte vara svensk" Vem var det som sa det intelligenta uttalandet? Jo en Sverigedemokrat. Undrar verkligen om alla deras väljare verkligen vet vad dom står för. Egentligen. (Och undrar vad jag ska börja klassa mig som då om Sverigedemokraterarna fick bestämma?)

Ta bara det som hände häromdagen med Åkesson och gänget, i folkdräkter, i kyrkan som dom pratat sig så varma om. Demonstrativt gick dom ut mitt under predikan för att biskopen pratat om människors lika värde. Ja det var ju verkligen en "fin demonstration". Håller resten av deras väljare med? Alla är inte lika mycket värda eller, varför tog dom annars illa vid sig?

Biskopen själv blev förvånad, predikan ska handla om något aktuellt som berör människor och som samtidigt har ett kristet budskap. Alla människor är lika mycket värda. Men Jimmie Åkesson blev upprörd. Igen och igen och igen gör dom bort sig. Men dom har ändå sina anhängare. Skulle vara roligt att höra hur dessa resonerar faktiskt.

Sen undrar nu jag hur Sverigedemokraterna och Kyrkan ska bli vänner igen? Eller var det vänskap från en sida kanske? Och bara när det passade Sverigedemokraterna. När man pratade om svenska traditioner var kyrkan hyllad. Men sen när värdegrunderna började komma in så passade det inte längre.

-------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0