Turkbad

Hej på er!

Idag har jag varit och badat och bastat på turkbadet i Aqvakul här i Malmö. Visste inte ens att dom hade en särskild kvinnoavdelning, men det hade dom tydligen så åkte dit efter skolan. Vet inte vad som var turkiskt med det, men dom hade ångbastu, "torrbastu" och en relaxhörna med svagare värme. Sen hade dom en pool med kallt vatten. För mig känns bastubad och kallvatten mer finskt än turkiskt? 

Hursomhelst det var riktigt skönt faktiskt, bastade ångbastu och badade riktigt kallt vatten för att få blodet att cikulera ordentligt. En sak som jag dock inte förstår är varför man ska basta naken? Fanns flera skyltar om att man måste vara naken i bastun. Jag trotsade dock förbudet, ajjabajja. Om någon vet det så får ni gärna upplysa mig! 

Kändes som att jag varit på ett träningspass efteråt. Är helt seg nu, men måste röja upp lite här och sticka iväg och handla några saker. Sen kommer Mimo och hennes mamma på besök ikväll. Det ska bli roligt, länge sen sist!

Hörs!

-------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Simmlärare på aquakul och naturvetare

Det är för att det är klor i vattnet. När du badat och går in i bastun avdunstar kloret och bildar giftiga gaser som kan leda till astma och irritation i andnings vägarna.

Ha det bra:)

2012-01-15 @ 23:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0