Jag hostar

Mina barn är så olika varandra man kan bli. På väldigt många saker iallafall. För det första så är dom inte det minsta lika varandra. Tycker vi iallafall. Soso är lik mig och JomJom är lik sin pappa. Det enda dom är lika på är hårfärgen. Ibland tänker jag att dom kompletterar varandra genom att vara olika. Det kanske stämmer?

Soso har fått diagnosen infektionsutlöst astma sen han var riktigt liten. Nu har dock hostningen och lunginflammationerna minskat vid varje förkylning. Tack och lov. Men jag brukar förebygga genom att ge honom Bisolvon vid första hostning. Typ. Bara för att det inte hostan ska hinna bygga upp sig, bli värre och kräva mer medicinering och ta längre tid att bli av med, ja ni förstår.

Eftersom han måste ta medicinen så avskyr han den. JomJom däremot tycker om den! Idag efter middagen så hörde jag på hans röst att han lät lite hes, han hostade några ggr. Och så frågade jag om han har hosta? Då sken han upp och sa -Ja mamma jag hostar, kan jag få medicin? Snälla!

När Soso tar medicinen brukar vi ladda upp med saft som han kan dricka direkt efter. Ändå brukar han få kvälvningar av den för att han tycker den är så äcklig. Idag när JomJom drack den, - Åh, gott!

Så olika man kan vara alltså!

För övrigt så har vi klarat oss ifrån förkylningar här hemma såhär långt. Tack och lov. Hoppas att vi kan hålla oss friska också framöver. Har köpt hem en massa frukt som vi äter varje dag, sägs ju hjälpa med lite extra vitaminer för att hålla immunförsvaret i trim.

----------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0