Snurriga mamman...

...känner jag mig som idag. Igår hade vi lugnaste dagen någonsin, typ. Sov ut, tog det lugnt inga måsten eller inplanerade saker. Bara lugn och ro. Himla skönt faktiskt! Sen på kvällen när jag skulle gå och sova, kommer jag ihåg att min stora skolkille ska ju ha gymnastik på fredagar. Förra fredagen kunde vi ju skylla på att vi inte visste om det. För det gjorde vi ju inte heller då. Men sen dess har jag fått en hel lunta med papper och olika broschyrer ifrån skolan, inklusive schemat och information om vad dom behöver till gymnastiken. Förutom t-shirt och byxor, innegympaskor med ljus sula. Och då borde man ju ha hunnit gå och köpa ett par ganska lätt, finns inga ursäkter egentligen eftersom vi bor granne med ett av stans största köpcentrum. Hm. Men jag har glömt!

Får väl göra det bästa av situationen det är väl inte hela världen. Så vandrar vi i väg mot skolan i morse, är där strax innan 8:10. När vi kommer innanför dörren så kommer jag ihåg att på fredagar börjar han kl 9. Aa men nu då, nu börjar jag känna mig som snurriga mamman på riktigt. Jag som tittade på schemat senast i morse för att kolla när han hade gymnastik, om jag skulle kunna hinna springa iväg och köpa ett par skor och komma till honom med dom på skolan sen. (Ställde in den idén dock för att han måste ju prova skorna, och dessutom har jag verkligen inte tid idag!)

Måste börja skriva mer i min kalender känner jag nu. Min mentala kalender kan inte innehålla hur mycket som helst verkar det som. Kom ihåg att köpa innegympaskor till nästa vecka.

Nu ska jag slänga ihop lite lunch lite hastigt och lustigt sen iväg till skolan för att ha seminarium.

Trevlig dag!

-------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0