Tråkigt

Kan väl sammanfatta den här dagen.Tråkigt. Känns riktigt deppigt att det är så trist väder. Har bara varit hemma. Maken ute på seminarium sen i morse. Fryser än fast jag håller mig inomhus.

Föresten jag och barnen gick ut för att handla på Lidl. Busungarna sprang omkring, ville kappköra med korgen, tillslut hotade jag med att ställa in köpet av deras favorityouhurt. Då skärpte dom till sig faktiskt. Plockade ner yoghurten i korgen och gick vidare. Trallalaa, till och med JomJom var lugn och gick så fint två meter bakom mig på väg mot kassorna. får jag en tillsägelse av en ur personalen att hålla i min son! Que? Han som hållt sig så lugn en lång stund (5 minuter är ju en ganska lång stund för en 4-åring).  

Minns när jag själv jobbade i butik hur man fick höra både det ena och andra mest konstiga och korkade kommentarer. Ungefär så kändes det idag också när jag fick den tillsägelsen. Personalen måste ju haft en dålig dag, eller bara bitter på livet i allmänhet.

Nä nu ska vi rycka upp oss lite och åka iväg till makens bror och hans fru.

Hörs!

---------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0