Lördag 2 April

Hejsvejs!
Eftersom jag inte hinner lägga upp bilder och skriva så mycket varje dag (som ni kanske märkt) så kör jag på bättre sent än aldrig principen nu. Tog en bild häromdagen för att dokumentera JomJom in action. Barnen brukar gilla att skumma med en egen disksvamp och tvätta diskbänken medan jag diskar. Men nu ville JomJom hjälpa mig att diska också.

Sagt och gjort, så här har ni en glad 4 åring som hjälper till med disken!



Idag har det varit underbart väder. Lite molnigt men riktigt varmt och skönt (16 grader tror jag). Redan igår var det jättefint väder men då spenderade jag dagen med att storstäda här hemma. Efter städningen så kom vi ut iallafall och åkte till svägerskan. Barnen hade planerat hela veckan att dom ville sova över där på fredag.

Tog bussen dit och Soso passade på att ta en Metro och läsa på bussen. Det såg så roligt ut! Men han har faktiskt blivit riktigt duktig på att läsa nu, MashAllah.



Sen blev det en riktigt lång kväll hemma hos svägerskans granne. Det var meningen att jag skulle hem sen. Men klockan 03 insåg jag att jag nog sover över jag också. När svägerskan sa "kom i tid imorgon så vi kan gå och shoppa lite i Rosengård centrum" så sa jag, eh jag kommer nog vara i tid. Jag är ju redan här!

Idag gick vi och shoppade lite i centrum. Hittade bland annat leggings för 25 kr - Tips! Sen åt vi god irakisk kebab på Abo Nouas. Älskar verkligen att det blivit så ljust och varmt väder nu. Man får verkligen en massa energi att göra saker! 

------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Ja det var länge sen sist. Allt är bara bra m oss i alla fall. När jag läser din blogg så längtar jag tillbaks till den tid då barnen var små. Så underbar tid! Men det vet man inte till fullo förrän den är över :(! Så njut av tiden som är :)!

2011-04-03 @ 10:24:52
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0