Äntligen!

Äntligen fungerar internet!

Tidigare i veckan har jag ringt två ggr till Tele2 teknisk support för att få veta hur det går, om internet kommer att dyka upp i vårt uttag någongång snart. Båda gångerna har dom, tjejer, sagt att dom inte vet någonting, teknikerna tar det i turordning och det är ingenting som dom kan veta någonting om. Nähepp. Idag ringer jag igen för att gnälla lite på dom, varför det tar sån tid o.s.v. Då är det en kille på teknisk support som svarar, ok säger han, har du datorn på? Gå in där, högerklicka där, vad står det där, gå tillbaka, skriv in det här... klick klick. Klart! Och så fungerar internet felfritt. Eh. Ja. Och så var den fördomen besannad. Tjejer är inget att lita på med tekniska saker. Det ska vara en kille som löser problemet.

Lite konstigt bara att dom inte har samma utbildning eller kunskap när dom jobbar på samma support. Så kan det vara.

Nu har jag iallafall fixat med router och adapter också så att vi slipper ha datorn i hallen också. Klappar mig själv på axeln lite. Men ska erkänna att det kändes som att jag mest chansade och provade saker som jag inte hade en aning om det skulle fungera eller inte. Men nu fungerar det alltså!  


---------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt! Då får man se dig lite oftare då? :D

2011-02-05 @ 09:44:16
URL: http://www.lisabloggar.se
Postat av: MammaMarie

Hahaa! Ja visst blir man ledsen när man får vatten på kvarnen? Och att det är till ens egen nackdel är ju inte särskilt kul heller....(då man ju själv är kvinna alltså).

2011-02-07 @ 18:57:20
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0