Bredbandstekniker?

Skulle jag inte kunna kalla mig!
Håller på att försöka installera fast bredband och har köpt router med tillbehör "som skulle vara så enkelt att installera". Allt skulle gå så automatiskt och det skulle typ bara vara att stoppa in några sladdar så skulle resten sköta sig själv. Så klart var det inte så enkelt. Rätt som det var hade tangentbordet och ljudet kopplats ur på nåt vis också.

Dessvärre är jag den "mest tekniska" här hemma. Har därför fått lov att terrorisera min bror. Jag känner mig som en gammal tant som inte har haft dator i hela sitt liv (eller nåja). Självklara saker är inte självklara om man inte har någon förkunskap. Tangentbordet kom tillbaka iallafall. Inte ljudet än. Och inget fast bredband än.
Tele2 har ingen kundtjänst öppen nu heller nej. Så kommer nog inte längre med det för idag.

En som säkert komma kunna mer om datorer än mig snart är Soso, snart 7 år. Han har börjat intressera sig väldigt mycket för att läsa och skriva sen i julas då han spelade ett bokstavsspel med mormor. Läser allt allt han kan komma över. Reklam och på olika förpackningar. Han har t.o.m. börjat ropa på mig genom att stava. M-A-M-M-A.  

Började skratta när jag såg senaste sökningarna på google: Misterbin, mister bin, micterbin.
Tecknade Mr.Bean är en favorit ;)


-----------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0