Besök!

I söndags hade jag besök av Marie (bloggaren MammaMarie.) Vi har träffats flera ggr i moskén men det är ju svårt att ha något längre samtal där. Första gången vi sågs var förra sommaren och sedan dess har jag alltså tänkt bjuda hit henne - och nu ett år senare (ungefär) blev det av! Jätteroligt iallafall, och hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång. 

Fick en helt underbar orkidé som man verkligen blir glad av att se varje dag!

 

Barnen fick också en present som dom tycker är jätterolig. En elektrisk flugsmälla!



Förklarade för Jomi hur man skulle göra - man trycker på knappen här och sen blir det ström i den, sen slår man mot en mygga eller fluga såhär - Väldigt pedagogisk tyckte jag att jag var. Sen vände jag mig om 5 sekunder senare hör jag en hög smäll (av elektricitet) och ett skrik från Jomi! Då har han tryckt på knappen och kännt på den med sina läppar. Busungnen där! Det gick snabbt över så vi kunde skratta åt det istället.

Nu frågar barnen efter "vapnet" när dom ser några små bananflugor. Och det är faktiskt ett riktigt bra flugsmälla/vapen mot dom små rackarna.

------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahaa!!! Du har verkligen typiska småpojkar, de vore nog inte riktigt normala om de inte hade prövat "vapnet" mot läpparna sådär :)!



Det var verkligen superkul att träffa dig, och jag hoppas jag själv har möjlighet inom snar framtid att bjuda åter... men det blir nog efter Ramadan månad - som det ser ut just nu i schemat i alla fall.



Jag tror däremot att jag kanske själv ska investera i ett såntdär vapen, om den funkar så bra.

2011-07-18 @ 17:21:43
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0