Otursdag

Var det inte fredag den 13:e i fredags, "otursdagen"? Vi hade vår otursdag igår istället.

Jomi skulle iväg med dagis till en bondgård. Efter några timmar ringde dom från dagis och sa att han blivit sjuk, fått feber och börjat må illa. Eftersom dom åkt iväg utanför stan fick jag hämta honom direkt när dom kom tillbaka. Otur. Jomi hade sagt till fröken att det kanske var för att han var allergisk emot djuren. Hehe. Det har blivit endel prat om allergier hemma sedan maken visat sig vara allergisk emot räkor och torsk. Om han äter det börjar han må dåligt.

Tror inte att Jomi är allergisk emot djur. Träffade några barn häromdagen som varit sjuka så han kanske blev smittad då. Eller så hade han blivit kall. Som araber brukar säga. Han kräktes några ggr och sov resten av dagen.

Oturen fortsatte sedan till mig. Lyckades tappa ett glas i golvet. Precis när jag gick så jag trampade på en glasbit. Klev inte ner helt men det blev ändå ett riktigt djupt sår under stortån. Aj.

Idag mår Jomi bättre men han är hemma från dagis och jag går omkring och haltar med min stortå. Tur jag har Jomi som hjälper mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på er:)

Kram

2012-04-19 @ 20:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0