Inga mer raketer!

Hej på er!

Ikväll har vi varit hos min svägerska. Satt och fikade och pratade bort en stund. Men kom in på inte alls så roliga samtalsämnen. Blev illamående när jag fick veta att det var hennes kompis, som också varit hemma hos oss. Det är hennes son som var den pojken som fick en raket på sig på nyårsafton och skadade sig så allvarligt att benet fick amputeras.

Blev så ledsen när jag fick höra det. Även om det var hemsk vilket barn det än är så blir man ju mer känslomässigt inblandad när det är en bekant. Må Allah underlätta för honom. Hoppas att han får alla hjälpmedel som finns så att han kan gå igen.

Vad är det för folk som säljer raketer också? Ungdomarna (och barn!) står ju och smäller raketer hela december och till idag! Bort med skiten. Läkarna som såg hur skadat pojkens ben hade blivit hade sagt att det var som att han klivit på en mina. Och sånt säljs utan kontroll? Till folk utan vett i skallen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0