Brottningstävling

Hej på er!
Det har varit riktigt fint väder senaste dagarna. Sol och upp till 9 grader på dagarna. Härligt, härligt! ...Och bara för att jag tänkte skriva det så började det regna... eller hagla. Det var det.

Idag har vi varit i Lomma på brottningstävling. Barnen var riktigt duktiga på sina matcher. Soso vann två och förlorade en så han fick silver. Jomi vann en och förlorade en men eftersom han är miniknatte så får alla guld. Dom lekte och träffade en massa kompisar från andra klubbar också och hade riktigt roligt.

Nu när vi varit med endel har jag också börjat förstå brottningsreglerna mer och mer. Tycker det är riktigt roligt med kampsporter där man använder mycket teknik. Maken tränar ju också brottning och bjj så jag har fått lära mig lite från honom. Tränade innan kick-boxning och skulle också vilja lära mig mer brottning. Men just nu ligger den karriären på hyllan...

Barnen är fit-for-fight i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0