Vecka 25

Igår var jag hos barnmorskan. Vägdes, magen mättes, lite olika prover togs och så lyssnade vi på bebisens hjärta. Åh va kul!

Känner ju hur bebisen rör sig men ändå är det magiskt att lyssna på hjärtljuden. Allt var bara bra och normalt, tack och lov, alhamdulillah.

Det enda som är mindre roligt är foglossningen som blir värre och värre. Kan inte sitta normalt en längre stund på en vanlig stol eftersom jag får så ont i svanskotan. Promenera som jag älskar att göra helst snabbt är omöjligt. Måste ta små myrsteg och till och med tänka på hur jag kliver ut ur bilen för att inte ångra mig sen. Aj. Ta på mig byxor är hemskt. Tur att det blivit lite varmare nu så att jag kan bo i leggings nu tills bebisen kommer. 

Ska gå till en sjukgymnast nu och hoppas att jag kan få hjälp med detta. Hade samma problem när jag väntade Jomi och köpte då ett speciellt foglossningsbälte. Har lånat ut massa olika babysaker åt olika håll och det mesta har jag fått tillbaka nu när jag blivit gravid men just det som jag skulle behöva som mest nu har tyvärr inte kommit tillbaka. Så kan det gå. Blir väl att köpa ett nytt nu.

Magen växer så det knakar. Tänkte ta en magbild framifrån men där syns den ju knappt. Är i vecka 25 nu men känner mig tjockare än så.

 


Kommentarer
Postat av: M

Salam! Jag längtar o se vad det blit o några bilder från bebisen.
Hoppas allt går bra med dig gumman.
Var rädd om dig

Svar: Salam, tack så mycket fina du!
Camol

2013-04-20 @ 19:09:38
Postat av: muslimah

Salam aleikum syster!!
jag undrar ifall ni har tagit reda på könet?Är sj gravid med nr 2 i v 13 hamdullah! ja är så sugen på att få reda på könet denna g=)


WS

Svar: wa aleykom salam Vad roligt mashaAllah, grattis till graviditeten!
Frågade på ul om kön och fick veta men det är ju aldrig 100% säkert. Men enligt ul så är det en pojke :)
InshaAllah
Camol

2013-04-24 @ 08:33:53
Postat av: Cecilia

Hej Cam! Jag har för mig att du skickade höftbältet till mig, har dock flyttat 3ggr sen dess och vet inte var det kan vara! Skickar dig naturligtvis pengar för det bara du lämnar kontonr! Kram och supergrattis till graviditeten!

Svar: Tack!Jaha det kanske var till dig ja, minns att jag skicka olika saker men inte vad. Jag har som sagt spridit mina gravid- och bebisgrejor åt alla möjliga håll så jag har tappat kollen på vart vissa av dom tagit vägen. Det är lugnt sötis! Hoppas allt är bra med dig! Såg på Facebook att du också väntar smått! Jätteroligt :) grattiskramar
Camol

2013-04-24 @ 21:18:19
URL: http://macilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0