BJJ-kids

Idag när maken kom hem ifrån jobbet vid 12 tog med sig barnen och gick och tränade. Har köpt två Gi (kimono dräkter) till barnen nu så dom ska börja träna BJJ (brasiliansk jiu jitsu) med honom ;) Vi får väl se. Dom leker bara, men har lika kul för det. Får se om dom blir några BJJ-kids (istället för Karate-kid). BJJ är som brottning och handlar mycket om att komma ur olika grepp. Inte så våldsamt med andra ord som endel tror.


Passade på att handla under tiden jag var själv hemma. Ibland tänker jag att jag ska ta med barnvagnen (som vi inte sålt än Nej) med mig till Lidl. Men tänker oftast att det ska nog gå bra. Sen ångrar mig ungefär när jag står i kassakön och inser att min överfulla korg kommer bli ganska tungt att bära hem trots allt. Lidl's påsar har ju så långa handtag att de hamnar nästan nere vid marken. Väldigt oergonomisk bärposition. Kändes som att mina armar hade dragits ut och blivit några cm längre när jag kom hem.


Senare på eftermiddagen var vi bjudna till min mans syster på middag. Hon hade lagat en väldigt god kycklinggryta med aprikoser. Den måste jag skriva ned och göra själv någongång. Älskar när det är söt-surt i maten! Inga bilder idag, ska bli bättre på det.

Ciao!

---------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0