Rensat ogräs

Jag har blivit en riktig lantis nu. Idag har jag rensat ogräs i mamma och pappas potatisland. Klappar mig själv på axeln. Och det var ganska kul att gå där och riva också.



Dom små potatisplantorna är ju nästan mindre än ogräset själv. Ingen potatis än på länge här alltså. Men nu vinner potatisen mot ogräset. Bilden är alltså efter rensningen. Vet inte om jag var för snabbt och slarvig. Fick lov att skynda mig innan jag blev uppäten av alla myggor och knott. 

Har varit riktigt fint sommarväder de senaste dagarna så vi trivs verkligen ute! Bara idag som det var lite molnigt men varmt har det varit iallafall. Så länge det är över 20 grader är jag nöjd.

Igår kom min kusin och hennes man hit. Vi grillade och hade det mysigt. Satt ute på altanen hela kvällen. Har börjat prata med mina föräldrar riktigt mycket historia kring gamla släktingar och vad de gjorde, "på den gamla goda tiden". Som inte alls var så himla god. Pappa har pratat mycket med hans morfar innan han gick bort så det är riktigt intressanta berättelser.  

-----------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Fatima

Åh vad roligt att få rensa i trädgården. Fin bild. :)

2010-07-05 @ 18:49:30
URL: http://fatimajohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0