Ut på landet

Igår var vi och grillade utanför makens brors hus. Dom bor i bostadsrätt så det känns alltid lite mer... spännande? att grilla där. Lite som att man är rädd att "skräpa ned" med någon melonkärna eller nåt. När allt är så fint och prydligt känns det nästan lite olagligt att slänga ut en stor filt och sätta i gång och grilla. Nåja.

Idag har jag varit och handla. Storhandlat. Sen drog jag och barnen iväg till en kompis som vi bodde granne med uppe i Övik. Men nu har hon flyttat tillbaka till Malmö. Eller utanför Malmö. Skäms att säga att jag bott i över fyra år här och inte varit mer utanför Malmö.



Första gången vi var och hälsade på. Lockarp. Hur mysigt litet ställe! Jag menar hade det varit... lite fler hus hade man kanske kunnat bo här? Kanske. Hade en riktigt mysig kväll iallafall. Fikade en massa, nötter och frukt. Sen åkte vi raka vägen hem till stan igen och nu behöver det inte ta ett halvår tills nästa gång. Ses igen snart!    

----------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0