Tidsplanering

Hej på er!

Hur får man tiden att räcka till egentligen? Okej sakerna man måste göra blir ju gjorda. Eller knappt det föresten. Sen sakerna man vill göra. Dom hinns ofta inte med. Så är det när man jobbar mycket.

Klockan och tider att passa. Känns som att vi inte gör annat. Vakna, skola, jobba, hämta, äta middag (laga middagen också!), läxor, träna, duscha, äta igen... Eh? Sitta och ta det lugnt Tack!? Sova. Zzz

Häromdagen kom Jomi hem med ett collage med klockan som dom gjort i skolan. Nu har vi den i köket och barnen snurrar på den för att ställa in olika tider. Roligt och samtidigt lärorikt för barnen att kolla vad klockan är och ställa in den rätt.

Till min inköpslista har jag lagt till en sån whiteboard tavla som är indelad efter veckodagarna så man kan ha lite mer struktur och kunna planera bättre. Då kan barnen också se vad som står på schemat.

Tipsa mig gärna om ni sett någon affär som har en sån!

Så länge får vi titta på Jomis fina klocka.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju köpa en vanlig White board tavla och dela upp den själv m ngn färgad tejp:)

Svar: Ja, får göra det kanske om jag inte hittar en färdig indelad tavla. Tack för tipset :)
Camol

2012-11-21 @ 02:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0