Höstlov

Nu har barnen höstlov. Jag också kan man säga, för jag har ingenting i skolan den här veckan. Tänkte gå och låna lite nya böcker till barnen på biblioteket någon dag.

Några favoriter hemma hos oss är Alfons Åberg och Pelle Svanslös. Jag gillar också att läsa dom och andra klassiker eftersom man kommer ihåg dom från när man själv var liten. Men en sak som jag upptäckt nu är att det är lite konstiga saker dom gör ibland. 



Alfons pappa röker pipa konstant, inomhus? Och medan han nattar Alfons?



Och Rödluvan dricker vin tillsammans med sin mormor efter att vargen dött? "Alla tre var nu glada och lyckliga. De åt av kakan och drack upp vinet som Rödluvan hade haft med sig..."

Ingen moral-panik här inte ;)

------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0