Regn

Hej på er!
Senaste dagarna har det varit regn och grått, riktigt tråkigt väder. Barnen tycker att det spelar mindre roll. Häromdagen följde dom med mormor till affären några hunder meter bort. Dom lyckades övertala mormor att köpa glass (gissar att det var ganska lätt, hehe) sen hade dom suttit utanför affären och ätit glass. Uppehåll just då men annars riktigt grått och ruggigt.

Eller som min bror sa "det är för rått ute nu". Ordet "rått", som allstå betyder fuktigt och kallt, är nog ganska norrländskt och inget som jag brukar använda mig av heller. Barnen stod som stora frågetecken - "vadå förrått?"

Men det är ju inte bara tråkigt med regnet. Alla som har gräsmattor och trädgårdsland som varit krut torra är nog glada. Dessutom kan det se väldigt vackert ut i naturen också med regndropparna.



Igår var jag och hälsade på en barndoms kompis och fördrev några timmar. Satt och pratade och helt plötsligt hade det gått flera timmar. Minns när vi var små och var bästa vänner. Hela dagarna var vi med varandra och sen när vi kom hem kunde vi sitta flera timmar i telefon också. Nu är det lite annorlunda. Men det är alltid lika roligt att träffas även om det blir ganska långt mellan gångerna.


-----------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0