3 juli

Idag har vi jobbat. Som vanligt. Soso har en klasskompis som flyttat in precis bredvid - och dom har gård - Lyckan är gjord! Så nu håller barnen till där om dagarna så ofta dom kan.
 
Dagens diskussion här hemma gick sen huruvida man skulle få glass eller inte om man inte ätit upp sin mat. Är inte den som försöker tvinga barnen äta mer än dom orkar. Men idag lämnade Soso  halva tallriken och sa att han var  mätt. Jaha sa jag, då orkar du inte nån glass sen heller. Efter några sekunder svarade han  "Jo men jag har bara lite till plats kvar i magen och den måste jag spara till glassen. Det är därför jag inte kan äta mer".
 
Mycket smart svar tyckte jag. Dessutom var glassen dom skulle få "nyttig". Enligt demonstratören på CityGross häromdagen. Isglass i en liten tetrapack som inte innehåller färgämnen, konserveringmedel eller andra konstigheter. Så nu frågar barnen efter nyttiga glassen, får vi ta en nyttig glass? 
 
Jaha och vad kontrar man med då? 
 
Smarta barn jag har. MashAllah. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0