Norrland

Nu är vi och hälsar på hos mina föräldrar över jul. Det var Momis första flygresa och funderade lite hur han skulle reagera i flygplanet. Minns ju att det brukar vara lite svettigt på flygningarna när barnen är små. Man gör allt för att underhålla dom och hålla dom nöjda på alla sätt för att minimera gråt och skrik. Inte minst med tanke på medresenärerna. 

Momi fick sitta i mitt knä med ett eget babybälte. När planet släcktes ned inför starten, stod och varvade upp på startbanan så började lilla hjärtat att skratta! Så oväntat! Han tittade upp på mig och skrattade igen. Alhamdulillah, tack och lov, allt gick så bra på hans premiärflyning. 




Varje år brukar vi säga att vi ska åka upp till Norrland för att få lite riktig vinter och riktig snö. Men i år måste det vara rekord i dålig vinter. När vi lämnade Malmö 19 december regnade det. Vi kom fram till Umeå och där regnade det också! Neej! Det ska ju snöa! Några minus grader åtminstone. Vad är detta? 

Som tur är bor mina föräldrar riktigt på landet inne i skogen så lite snö (is) låg fortfarande kvar. 


Och nej. Hann inte fånga "dagsljuset". Tänk att jag glömmer från år till år hur tidigt solen går ned här den här tiden på året. Denna bild är tagen ca kl 14. Solen påväg ned. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0