Härliga dagar!

Riktigt härliga dagar är det nu, värme och sol! Hade helst inte gjort någon annat än att bara sitta ute i solen och njuuuuta. Men som vanligt har vi jobbat och gjort lite inköp till affären. Tur att vi har vår lilla uteplats att sitta vid numera i alla fall.

Igår gick vi till lekplatsen i Folkets Park på kvällen efter att vi ätit middag. Vi hann inte mer än komma dit så kände jag något som landade på min arm. Fågelbajs! What the @&!!! Ville förbanna den äckliga lilla fågeln men nöjde mig med att ställa in mina fågelmatningsplaner framöver. Nåja, som tur var fanns det toaletter med tvål och vatten precis bredvid där vi var så gick in och tvättade bort skiten på en gång. Dessutom hade jag en glansig jacka och abaya i mitt favorit material, polyester, som var lätt att tvätta och torka någorlunda. Så tack och lov. Bra med polyester ;)

Fick höra sen att det är tur om en fågel bajsar på en. Tycker att det mer är en väldig otur, men men, känns lite bättre att tänka tvärtom.

Trots fågelbajset hade vi en trevlig stund i parken. Barnen klättrade omkring och lekte länge och väl och det var riktigt skönt att vara ute även på kvällen. Temperaturen höll 17 grader tills solen började gå ned. Då var det dags för oss att gå hem också.

 


Kommentarer
Postat av: O

Vart köper du dina abaya söta?

Svar: Har köpt i Köpenhamn (Nørrebro) och beställt från internet.
Camol

2013-05-05 @ 20:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0