Vinster!

I helgen har vi varit ute på vift igen. Den här gången åkte vi till Sjöbo där dom hade nybörjartävling för små brottare. Denna veckan var även Jomi var med och fick en till medalj till samlingen.

Vilken brottningsfamilj vi blivit. Och igår var vi på seriematch. Det är serie för de stora killarna (seniorerna) men eftersom vår klubb var arrangör så hade vi små brottare som förmatch. Soso och en annan pojke från klubben möttes och visst var det roligt för Soso att vara med på samma tävling som Fredrik Schön och Robert Rosengren som ju varit med på OS! Det gick bra och blev vinst både för Soso i hans match och för klubben som vann över den andra klubben.

Appropå vinster så lyckades jag själv också vinna häromdagen. Följer Spiderchick (som ju är en lite mer känd bloggare) på Instagram. Delade man en bild hade man chans att vinna en fin åkpåse till sin bebis. Sagt och gjort, första gången jag provar att tävla genom att dela och hashtagga. Fick en mindre lyckochock sen när jag fick se mitt namn som vinnare! Wihoo! Vilken nybörjartur. Så nu väntar jag tålmodigt på min (eller lilla Momis rättare sagt) åkpåse. 

Bevisen för helgens brottningsvinster. Soso vann alla sina tre matcher i knatteklassen och fick därmed den lite större guldmedaljen. Jomi räknas som miniknatte då får alla en mindre guldmedalj. Trots att han hade förlorat en av sina matcher. Men vad gör det, huvudsaken medaljen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0