Dagis

Idag tog vi en (mycket kort) cykeltur till en lekplats nära oss som vi ofta gick till när JomJom var bebis och Soso inte hade så höga krav på lekplatser. Den är utanför ett dagis och alltså perfekt för nyblivna tvåbarnsmammor eftersom det är staket och grindar och sånt. Man kunde slappna av lite med andra ord.



På helger och kvällar går det alltså bra för utomstående att komma och leka. Inte för att den är särskilt spännande, men alltid något när man inte orkar dra iväg så långt. (Var och tränade tidigare idag på 24seven så min träning för idag var redan avklarad.)

Inte särskilt spännande nej, detta var mardrömmen för mig när jag sökte dagisplatser (f-ö-r-s-k-o-l-e-platser) till barnen. En plan liten gård inramad av staket mitt bland bilar. En gungställning, rutchkana och sandlåda. Slut. Hur tråkigt? Var ska fantasin flöda liksom. Finns en rolig sak med den här lekplatsen och det är äppelträdet (i mitten i bild) och päronträdet. Men än är dom inte mogna. Det fungerar bra att leka här också, inte det, men inte varje dag.

Tack och lov hittade jag en pärla till förskola till mina små sen. Med pulkabacke och mycket lummiga buskar som småttingar kan gå omkring i och utforska saker. Imorgon ska dom till sitt dagis igen efter semstern. Får bli några dagar nu innan vi åker så dom får träffa sina kompisar lite. Särskilt Soso som ska börja skolan sen.

----------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0