Julafton

Hoppas alla haft en mysig julafton! Vare sig ni firat eller inte.
Det blir alltid en massa diskussioner om det här har jag märkt. Om det är OK för mulismer att äta julmat, klä en julgran eller ta emot presenter av icke-muslimska släktingar eller vänner.

Jag kan inte säga att jag firar jul. Jag firar inte att Jesus föddes (även om Jesus är en profet för oss muslimer också). Men myser gärna med familjen den 24 december. Äter julmat. Ger och tar emot presenter. Varför inte? Det är en svensk tradition och jag är svensk. Jag har konverterat till Islam, men jag är fortfarande svensk. Sådärja, då var det utrett.

Igår klädde vi julgranen. Så här fin blev den:



Ingen trendig eller prydlig inrednings-tidnings-gran, utan en helt vanlig julgran. Pyntad av barnen, precis som det ska vara. Minns själv när man var liten, att pynta granen var det roligaste som fanns ju!

Idag har vi ätit risgrynsgröt till lunch. Tittat på Kalle Anka. Knäckt nötter. Ätit julmat och druckit julmust. Fått julklappar av jultomten. En helt vanlig julafton alltså!


Barnens favorit presenter var nog Buzzlightyear och Woody. Hittade den här bilden som någon tagit när jag kollade igenom dagens bilder nu efter att dom somnat.



Sista bilden för dagen. Allt är slut. Till och med filmen vi höll på att kolla på. Hälsoresan.

Sovgott!


-------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0