Resan norrut

Hejsvejs! Här kommer en liten uppdatering igen. (Ska bli bättre på att uppdatera)

Har haft fullt upp senaste veckan. Med saker att göra och saker i allmänhet. Har varit i moskén flera dagar i rad när det var Ashura så det blev lite sena kvällar, har varit så trött i huvudet och ingen energi alls. Nåja. Även om det varit sorgetiden nu under Ashura så har jag blivit på bättre humör genom att gå till moskén. Inte bara har jag varit där med min kära svägerska utan också träffat bloggerskorna MammaMarie och Ala flera dagar, och dessutom en annan tjej som också var svensk konvertit, MashAllah. Jätteroligt var det att träffa er allihopa! 

Igår påbörjade vi så vår resa norrut mot mina föräldrar. Tog X2000 ifrån Malmö, sen skulle vi byta till nattåget mot Norrland. Men det blev inget nattåg. Tåget var mer än en timme försenat ifrån Malmö och innan vi kommit fram till Stockholm så hade det blivit tre timmar försenat. Det fanns inte med i planeringen. Nattåget hade avgångstid en timme efter att vi skulle kommit fram till Stockholm så det fanns inte så mycket marginal. För första gången så hoppades jag att tåget, nattåget alltså, skulle vara försenat så att vi skulle komma med det. Men det var det inte. Tur för dom som kom med det. 

Alltså blev det tvärstopp på Centralen i Stockholm. Kom fram klockan 23.30 så det var inte så roligt. Men SJ var faktiskt väldigt bra i sin information. Vi fick veta redan när vi satt på tåget hur vi skulle gå tillväga och SJ hade öppet på sitt kontor på Centralen för att ta emot oss. Bokade om biljetterna direkt när vi kom fram och fick sova på ett hotell mittemot. 
 


Utsikten ifrån vårt hotellrum. Efter att vi ätit en riktigt god hotellfrukost med allt man kunde tänka sig så checkade vi ut och tog tåget mot Sundsvall 10.30 idag. Ifrån Sundsvall blev det buss mot Övik. Tack och lov kom vi fram helskinnade för det har snöat konstant hela vägen. Från att vi lämnade Malmö igår tills idag när vi kom fram till mina föräldar.

Har släpat väskorna genom snön så att jag fått blåsor i händerna. Men fram kom vi alltså, tillslut.


---------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Emma

Salam! Roligt att få träffa er också:) Ni är så fina allihopa, och vänliga! Tur att ni inte är lika blyga som jag bara, haha. Blir väl bättre om jag träffar er fler gånger, inshallah.

2011-01-01 @ 18:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0