Snöskor

Idag har jag provat brorsans snöskor. Jag köpte ju faktiskt ett par "snöskor" själv innan vi åkte upp hit. Har ofodrade stövlar annars och dom hade blivit för kalla redan när vi var i Malmö. Ska man till norra Sverige så får man ju räkna med att det ska vara betydligt kallare. Alltså funkar det inte med ofodrat. Ut ska man ju iallafall menar jag. Köpte alltså ett par skor som skulle klara av snön och kylan lite bättre, det blev ett par svarta "fejk-ugg's".

Har inte velat köpa sånna skor innan eftersom vintern i Malmö oftast består av en massa salt-slask. Skor i mocka och liknande suger ju åt sig så mycket och blir förstörda. Dömt att misslyckas. Dessutom har alla sånna fejk-ugg's jag provat hittills varit hårda och konstiga och sett ut som Kalle Anka fötter. Dom riktiga ugg'sen är ju så sköna men inte riktigt värt det...

Nu lyckades jag hittade jag dom på Skopunkten och provade utan några förhoppningar. Dom hade flera olika modeller och hittade faktiskt några som är lurviga och gosiga på insidan, t.o.m. sulan är mjuk och gosig. Stadig sula under och ingen Kalle Anka varning på bredden heller. Alltså fick dom bli mina nya snöskor. Att ha här uppe i norr när det är nedåt minus 10 grader. 

Dom snöskorna jag provade idag var dock riktiga snöskor, tennisracket-stilen. Brorsan är ju lite av en äventyrare gillar en massa olika aktivteter, bara det sker i skogen eller på något berg.



Jag nöjde mig dock med att vandra omkring lite på gräsmattan för att se hur det gick. Snön är nog egentligen för lös och mjuk trots allt, men det gick ju betydligt bättre än utan snöskorna iallafall. Roligt att prova! Hade varit ännu roligare att vandra lite längre, men då får han fixa ett par till. Gillar inte att gå själv...
 

---------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0