Vandring i skogen

Igårkväll tog jag och brorsan en promenad ute i skogen. Bara sådär. Det här trodde jag aldrig om mig. OK promenad, men ute i skogen? Ja ja, sånt här kan man ju inte göra i Malmö så varför inte. Folk kommer ju hit upp till den lokala campingen från Holland och Tyskland (Norge också) så något är det väl med skogarna här uppe. Dessutom kände jag mig så himla lat efter några veckor här uppe. Ingen träning. Så tog min chans att gå på en rask promenad med någon som också gillar att gå mycket.

Det blev en väldigt fin vandring faktiskt. Så vackert att det nästan är sagolikt. Det var ju inte bara för promenadens skull vi var ute och gick utan även för naturen. En upplevelse i sig. Lite spännande också med tanke på alla djur som finns i skogen... Man vet ju aldrig...



Gick ett tag längs med en väldigt lugn å. Inga djur än så länge förutom ca 1000 myggor per kvm.



En väldigt gammal kvarn, mitt ute i skogen. Men den fungerar och hit kan man komma för att mala mjöl om man skulle vara intresserad av det.  



Hittade ett riktigt smultronställe. Med massor av söta små bär. Är det det här... skogstrollen mumsar på kanske. 



Mystisk skogsväg. 



Och vita kor. Trollen brukar ha sånna va? Dom kom rakt emot oss, spännande, Ja!

  

Men dom var instängslade, av en liten tunn vit gräns som dom snällt stannade vid. Inga trollkor kanske trots allt.

---------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: ala

vad härligt det ser ut. Nej bilden är inte målad av mej.

2010-07-12 @ 11:53:24
URL: http://www.regndroppe.me
Postat av: Sara

Så himla vacker natur att utforska och trampa runt i där uppe. Godis för själen är det. Hoppas jag en vacker dag kan komma mig norrut - utan att åka skidor. Istället på vår/höst (när myggorna lagt sig :P) Lol Puss!

2010-07-12 @ 17:13:02
URL: http://saraofgothenburg.blogg.se/
Postat av: Svarten

Jag kom hem igår efter en vecka i Jämtland. Hade gärna stannat mycket längre.



Förresten. Burka måste ju vara den perfekta anti-myggklädseln :-)

2010-07-14 @ 11:05:06
URL: http://svarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0