Här kan barnen leka fritt

Nu är vi (om någon missat det) långt ute på vischan, eller ute i buschen som dom säger här. På landet. Ja ni fattar. Mina föräldrar trivs ju som fiskar i vattnet här. Själv känner jag OK... att vara här ett tag på semester är bra. Men sen vill jag hem. 

Nåja, mina föräldrar tycker ju såklart att detta är den bästa miljön för barn. "Inga faror" som pappa sa. Nä nä. Häromdagen så ropade han på mig när vi var ute, "Kolla så fint barnen leker här behöver du inte oroa dig för bilar och sånt". Går och tittar vad barnen gör och möts av Soso som kommer susnade/ skakade ner för lobryggan på deras lagård (som egentligen inte är någon lagård utan ett enda stort garage) på en trehjuling som han hittat. Står chockad och tittar på håll när min stora 6-åring sträcker ut benen och parerar den lilla trehjulingen, först nedför träbryggan i en väldig fart, sen viker av och kör hela vägen ner till grusplanen som är bredvid lagården. Jahapp, pustar ut när han stannar oskadd, detta är ju verkligen en väldigt ofarlig miljö för barn ;)

Idag har vi varit och lekt utanför skolan där jag faktiskt gick ett år. Lång rutschkana som barnen kunde ha åkt resten av dagen om dom hade fått.



Bildbevis på att jag också var där. Skymtar en same-inspirerad grillplats där bakom gräskullen?



Ser ut som att rutchkanan åker rakt in i min mun. Men det bjuder jag på.

------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; Ja vi araber sitter oftast på golvet :P .. Kul att du lägger upp en bild på dig :D älskar bilder hehe.. Kramar

2010-06-30 @ 13:14:58
Postat av: Fatiha

hahaha tiktigt cool bild.

Hade varit roligare om någon utav barnen åkte samtidigt.

2010-06-30 @ 16:10:15
URL: http://fattis.wordpress.com
Postat av: Therese

masaAllah du är så vacker :D



hur sätter du upp din slöja? har försökt hitta nån video på youtube men inget blir lika snyggt :P

2010-07-01 @ 02:55:40
URL: http://hayal.se
Postat av: Camol

Fatiha

Ja det hade sett ännu roligare ut ;)



Therese

Tack :)

Ska se om jag kan förklara eller lägga upp bilder hur man gör någon dag. Det är varken svårt eller komplicerat.

2010-07-03 @ 11:16:09
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0