Kladdkaksmuffins

Älskar choklad och kladdkakor i alla dess former. Dessa är en av mina favoriter, kladdkaksmuffins!




Spritsade grädde ovanpå, himla gott!


Detta recept måste jag ju bara ha på min blogg... om ni också blir väldigt sugna på att göra dessa godsaker menar jag.

Kladdkaksmuffins (blir ca 12 st)

175 gram smör
100 gram mörk choklad
2 ägg 
2 ½ dl socker
1 tsk vanlijsocker
1 krm salt
1 ½ dl vetemjöl

Smält smöret och chokladen i en kastrull på svag värme.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda vaniljsocker, salt, vetemjöl och chokladblandningen i socker-äggsmeten.
Häll upp smeten i muffinsformar och grädda 17 min i 200 grader. 
Garnera när muffinsen svalnat med grädde! MUMS!

Ett tips, om ni gör muffinsen i pappersformar så glöm inte att ta bort formarna innan ni spritsar på grädden. Bara ett tips för er som vill ha lite mindre kladd.

----------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0