Semester nu

Nu har vi semester! Har haft massor av saker att fixa och ordna med innan vi åkte så hann verkligen (och orkade inte) sätta mig vid datorn. Dessutom var det ju så fint väder att vi passade på att vara ute och ha picknick. Igår eftermiddag kl 15.00 satte vi oss på tåget i Malmö och rullade iväg norrut. Imorse kl 05.00 kom vi fram. Alhamdulillah.

Åkte X2000 till Stockholm där vi bytte sen till nattåget mot Luleå. Väldigt vad lång tågresan mot Stockholm blev. Direkt när tåget åkte från Malmö sa Soso "Jag vill att vi ska vara framme NU!" ... sen blev det väldigt många "hur länge är det kvar? Hur långt ska jag räkna?

Sen började han prata med de som satte sig bakom oss. Trots att vi åkte baklänges och jag blev aningens yr, så fick jag mig några skratt. Vi åkte ju länge och väl medan många andra bara åkte några stationer så det kom flera stycken som frågade ut oss var vi skulle. Var vi kom ifrån... osv.

Soso lämnade bl.a. ut vår adress till flera som frågade var vi kom ifrån. Vår gata avslöjar en stad i Skåne varpå en kille säger "Jaha, ligger det i Skåne kanske?" "Nej det ligger i Sverige" svarar Soso bestämt.

En annan frågar Soso kan några andra språk än svenska. "Ja, engelska, lite danska och så kan jag skånska!"

Jaja, Skåne har ju en egen flagga så nästan ett eget land ;)

Nu är vi alltså i norra delen av Sverige och vi har som man brukar säga "tagit med oss värmen!" Första dagen idag som det varit över 20 grader, det tackar vi för! Vi känner oss välkomna Norrland.

Ska se nu om jag kan få in lite bilder...

Hörs! 

------------------------------------------------------------------------ 

Kommentarer
Postat av: Ala

Vad härligt det låter med värme. Ha en riktig skön semester!

2010-06-25 @ 11:31:36
URL: http://www.regndroppe.me
Postat av: Camol

Ala

Tack så mycket! :)

2010-06-27 @ 01:15:34
URL: http://camol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0