Halloween

Jag är inget Halloween-fan. Tyvärr. (För gammal för att tycka att det tillhör svenska traditioner?) Jag menar vi har ju redan en tigga-godis-helg, påsken och påskkärringar. En gång om året räcker väl.

Efter idag kommer jag inte att gilla den nåt mer heller. Idag trodde jag föresten att Halloween var slut?

JomJom är förskräckligt rädd för masker. Det började med att hans farbror skulle skoja och kom in i köket hos deras mamma en gång med en mask för ansiktet. Ingen spökmask utan en teatermask. Men detta var nog för Jomi. Han skrek rakt ut med oanad kraft. Jag blev rädd bara av att se honom så rädd! Efter det har han väldigt svårt för allting som liknar en mask. Detta var dock 2 år sedan och nu hade vi nästan glömt att han var så rädd för masker. När vi var i Emiraten köpte vi utklädningskläder till dom, bl.a batman som har en svart mask och öron. Och den har han aldrig reagerat på. Kanske för att det är hans egen?

Idag plingade det på dörren. Han vill alltid öppna så jag sa åt honom att titta först vem det var. Han tittade genom brevlådan samtidigt som jag tittade genom kikhålet i dörren. Utanför stod ett barn med spökmask. Snabbt kom mask-rädslan tillbaka och han sprang direkt och gömde sig under bordet i köket och ville inte komma ut. Stackarn.

Vet inte riktigt hur jag ska hantera det här. Letade fram reklamen ifrån några leksaksaffärer som vi fått tidigare med en massa Halloween grejer och förklarade att det var en sån som barnet hade köpt och klätt ut sig i.



(Denna bild är ifrån Buttericks)

Men det såg knappast ut att hjälpa. Så inga sånna här hemma hos oss tack!
Och nej jag öppnade inte dörren sen efter det. Hade ändå inget godis hemma.

----------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0