Lösning på I-lands problem

Innan var tvättmaskinerna i våra tvättstugor trasiga titt som tätt. Det var så gott som alltid någon maskin som stod trasig i väntan på lagning. Väldigt frustrerande när man kommer med ett helt lass smutstvätt och bara hade en tvättmaskin tillgodo.

Vet inte hur många ggr under flera års tid jag påpekat för fastighetsskötaren att det borde finnas regler för hur tvättstugan ska skötas. Och på flera olika språk. Även om vi tycker att det är en självklarhet så kanske det finns andra som inte förstår att man borde städa upp efter sig. Respektera tvättider och sånt. Och så en sak till, vattenslagen är vara väldigt rolig att spola rent smutsiga golv med. Men sen får man ju lugna sig. Normalt tål inte elektronik att bli översköljda med vatten. Men detta förstår inte heller mina grannar. En liten illusterande bild på maskinerna hjälper inte tydligen.



Är tvättmaskinerna så här kladdiga med tvättmedel kan jag förstå att man blir sugen på att spola av dom lite.

Vilket I-lands problem. Men ändå väldigt irriterande. 
Eftersom det aldrig blev av med några tvättregler och tvättmaskinerna gång på gång stod indränkta och kortslutna i vatten så tog jag saken i egna händer. På eget bevåg (eller vad man säger) skrev jag ut en egen uppmaning. På två språk iallafall.



Och tro det eller ej, dom sitter kvar ett halvår senare och inte en enda gång har någon tvättmaskin numera stått trasig.
En slump?  


----------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Vilken tur att dom har dig i det där trapphuset, som har gajst nog att ta itu med problemen!



Men vi har ingen vattenslang alls i vår tvättstuga, och jag kan garantera att ingen häller vatten över våra maskiner - så skitiga som de är ständigt och jämt! De är bara uselt gamla... men nu har vi ÄNTLIGEN fått in en ny tvättmaskin där. Nu gäller det bara att byta de resterande 3 maskinerna och ALLA tumlare....

2010-10-11 @ 22:49:04
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0