Handlat slöjor

Hade hoppats att jag skulle kunna köpa med mig en massa slöjor härifrån. Men det har varit lättare sagt än gjort. De flesta här går ju i svart bara alltså finns det 100 varianter av svart att välja på. Sen är Galleriorna och slöjaffärerna här är s*dyra! En slöja, svart med några stenar eller nåt i ena kanten - motsvarande 200 kr! Nej tack, vi som klagar på att slöjorna i Sverige är dyra. Även om detta nu råkar vara någon jättebra kvalité, vad spelar det för roll när jag inte fattar vad det är för superkvalité? hehe
Har promenerat runt på affärsgatorna i stan istället och hittat "Gift shops" alltså de som har allt och lite till. Där har vi hittat en massa färgade slöjor också, men då har det istället varit ett ihopsläng av allt möjligt. Väldigt varierande kvalité och svårt att hitta något fint. Igår var jag och svägerskan och plockade och bläddrade bland en massa slöjor i inte mindre än tre olika gift shops och nu har jag äntligen samlat på mig lite slöjor som var riktigt fina faktiskt. Och framförallt, bra pris! Så nu är jag nöjd.
Så nu är det bara att lägga in en beställning! ;) Skojja bara, alla är inte till mig.
Har börjat planera inför Eid som blir nu till helgen, InshAllah. Tänker åka en heldag till Dubai så vi kan gå och shoppa och titta, sen gå på ett lekland som vi fått rekommenderat!
--------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bidde det ingen tripp till sharja?

2010-09-12 @ 20:24:33
URL: http://www.lisabloggar.se
Postat av: Konvertit

Fina färger! Dubia har jätte fin kvalitet i alla fall på de abayor som finns på affären hijab now, de är super fina!kramiz!!

Postat av: Camol

Lisa

Ja vi var till Sharjah men hittade inte så mycket fina (och billiga) slöjor där faktiskt. Så satsade på att shoppa i Al Ain istället.



Konvertit

Tack för tipset! Får kolla in den affären nästa gång vi är i Dubai, Inshallah!

2010-09-17 @ 23:54:17
URL: http://camol.blogg.se/
Postat av: Amal

Om du var i Dubai så borde du ha åkt till Deira ju, om du vet vart jag menar. Stället där de har sin "Gold Souk" eller vad man kallar det. Ett dussin sjalar för ca 250 kr. Ett dussin är tolv stycken. Det var mycket bra kvalité på dem och de fanns i alla möjliga färger :D Detsamma gäller abayorna :D och allt möjligt i princip heheh

2010-11-20 @ 17:46:07
URL: http://amalen.blogspot.com
Postat av: Camol

Amal

Vi var inte i Deira. Får kolla in det nästa gång!

2010-11-21 @ 00:45:54
URL: http://camol.blogg.se/
Postat av: Zahrah

Salamu alaiykom.

Jag ska inshallah åka till arabemiraten snart och undrar om du har tips på ställen att besöka i sharjah, bra och billiga hotell/läenheter, marknader, aktiviteter för små barn, typ allt möjligt :).

2011-11-15 @ 23:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0