Trevlig helg

Idag hade jag en massa saker inplanerade. Soso till skolan kl 8,10. Jomi till dagis klockan 9. Sen bussen till biblioteket för att låna böcker. Till högskolan för föreläsning kl 10. Ställde klockan på 6 (väldigt ovanligt tidigt för mig) och gick och la mig tidigt, kl 22, eftersom jag var dödstrött. Hade väl sovit... en timme ungefär på flygplanet ifrån Dubai till Istanbul? Typ. Kändes det som. Sen knappt nåt alls från Istanbul till Köpenhamn. När jag la mig i sängen var det som en dröm! Sov som en stock, bokstavligen för trots att jag sovit länge och väl när klockan ringde så hörde jag den inte alls. Istället kom Soso in och väckte mig vid 9 och sa att han ville ha frukost. Panik! Snabbt upp, gav barnen frukost medan jag gjorde mig i ordning.

Ringde skolan för att säga att vi försovit oss, sen började vi gå mot dagis. Allt gick bra iallafall. Soso hade fotografering precis idag också, men han hann med på den också. Kände mig som världens sämsta mamma ett tag men det löste sig ju. Hann inte med att låna böcker men tar det imorgon istället.

När vi gick ifrån föreläsningen så önskade flera trevlig helg, lite tidigt kanske, men vi ses ju inte imorgon. Nåja, tänkte på att i muslimska länder så är det ju helg nu. Torsdag är sista arbetsdagen sen är fredag och lördag helgdagar. Söndag är alltså dom deras måndag, första arbetsdagen. På arabiska så heter veckodagarna Söndag = Ahad (som också betyder ETT) Måndag = Tnenein (TVÅ) Tisdag = Tlatha (TRE) Onsdag = Arbiah (FYRA) Torsdag = Chamis (FEM). Lätt att komma ihåg, men ändå lite förvirrande.

Nä, nu ska jag gå och ändra ringsignalen på väckarklockan och hoppas att jag vaknar till den imorgon.

Hörs!

----------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0