Första skoldagen, 1 B

Igår började Soso 1:an! Spännande var det. Soso, som annars är så öppen och har så lätt för att ta kontakt och börja prata med både stora och små på allt ifrån tåg till lekplatser, sa "Mamma jag är lite rädd för att börja 1:an".

Eller som han sa när vi skulle åka och hälsa på några vi inte träffat på länge när vi var uppe hos mina föräldrar. "Jag kanske blir blyg när jag träffar dom" Men det blev han verkligen inte. Eller så glömde han att bli blyg när vi kom fram. Så jag påminnde honom om det. Nog skulle det gå lika bra att börja 1:an. Dessutom är det ju samma barn som han gått i förskoleklass med.

Mötte hans fröken (som var den enda nya) och stod och pratade lite innan dom skulle börja. Det gick ju hur bra som helst.



Min skolkille och lillebror som var med och hämtade honom.


------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: pinglan

tack så mycket :)



Va spännande att börja skolan! Amira började förskoleklass i måndags :)

2011-08-24 @ 22:43:26
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Naaw... så gulligt att han börjat i Ettan nu, och att han är så himla "blyg" också :)! Jag tror han är som de flesta, att tanken på det nya kan kännas jobbig men så när det nya kommer, så är det ändå bara roligt.



2011-08-28 @ 12:00:50
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0