Vardagsäventyr!

Idag har vi haft ett litet vardagsäventyr! Åkte till min bästaste barndomsvän (igen, men denna gången med barn) och hennes lille V. Har föresten märkt en tendens att många av mina vänner och släktingar som fått barn dom senaste åren har gett sina pojkar namn som börjar på V. Det är Viktor, Valter, Vilmer, Vincent och Valdemar. Vilket sammanträffande.
 
Nåja, denne lille V har mina pojkar sett fram emot att träffa mest under tiden vi varit här. Kanske för att han är äldst av alla småbarn och dessutom har en massa roligheter på hemma hos sig!

Hästar, en traktor och så det bästa av allt, enligt Soso iallafall, en hund! En liten som gillar att springa mycket och som han hålla i kopplet till. Än fast hon inte behöver ha koppel eftersom dom bor på landet.



Efter att ha matat hästarna med morötter promenderade vi till stranden och kastade pinnar till hunden som hoppade i och simmade efter en efter en med en massa energi. Sen promenderade vi genom skogsstigar och hittade älgbajs. Spännande!

Barnen fick sitta både i och ovanpå en traktor. Gick in i en hästtransport och lekte hästar. Blåste i en vuvuzela som lät som en älg. Kanske skulle vi kunna locka till oss någon till gården? Grannarnas jakthundar började skälla iallafall.

Många roliga saker som dom inte gjort förut iallafall. Riktigt roligt var det! Tyckte både jag och barnen.


-------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Absolut en mysig dag! Ska bli roligt att följa bloggen nu när jag hittat den. Och vi ska komma och hälsa på er nån gång också! :)

2011-08-15 @ 09:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0