Helgen

Hej vänner!
Hoppas ni haft en trevlig helg! I lördags passade jag på att storstäda lite snabbt. Sen kom svägerskan och hennes flickor till oss på middag. Sen gick jag och svägerskan till "vår" indiska affär, Indo Pak, dom har ju allt möjligt. Kläder, kryddor och matvaror och inte minst skönhetsprodukter. Så det blev några inköp.  

Igår var dagen också fullbokad (som vanligt). Först var vi till barnens BJJ träning på Alliance. Sen till svägerskan för att laga dolma. Gjorde domla av vindruvsblad och det tar sin tid att rulla, så det är något som man gärna gör tillsammans. Det blev tillslut två stora grytor. Vindruvsdolma och fyllda lök, tomater och paprika. Åh så gott!

Sen när allt var färdigt så tog vi med oss maten till makens bror och åt middag tillsammans med alla där. Mycket fram och tillbaka. Tur att det inte är långa avstånd iallafall.

Idag har jag varit på biblioteket och varit effektiv med lite skolarbete och nu ikväll har vi varit på Sparta, brottningsklubben. 

Hann med att handla lite på Willys också. JomJom var överlycklig över dom nya små kundvagnarna.
 


Passade ju perfekt också eftersom det bara var några saker vi skulle köpa.


Så det var den dagen det. Känner mig färdig för sängen nu men ska planera lite inför kommande resa norrut... mammas födelsedag.

Ciao!

------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0